Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Garret Eusebi Pared De La Formiguera Sant Llorenç De Montgai
Escalada en roca | Prepirineo - Sant Llorenç de Montgai
Garret Eusebi Pared de la Formiguera Sant Llorenç de Montgai
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Aquí us resenyo aquesta via, interessant per un dia de fred i boira, inicialment anavem a la pala alta pero la boira, que estava pujant, ens va enviar a vies a ras de plana com Sant Llorenç de Montgai. Via equipada, però amb alejes considerables, sempre dintre d'un marge molt coherent... o sigui lluny però sense jugar-se la garrotada!. Força dreta en la seva part central!

Primera tirada, passant ja a la zona ajeguda....

Segon llarg, passant la panxa del 6a

Primera reunió amb les colilles corresponents!!!!!

Entrada a la segona reunió.

Última tirada, pasada l'anella ....ja en tram fàcil...

Accés:
 Cal arribar fins al poble de  San Llorenç  de Montgai, es pot arribar desde Camarasa, direcció sur, a uns 5 km, o desde Balaguer, direcció nord, travessant el riu.

Aproximació:
Sortint de Sant Llorenç de montgai, direcció Camarasa, trobem a ma esquerra un parking natural on deixarem el cotxe, al dabant  tenim la via del tren,  em de pujar a sobre i creuar-la, seguir recte per la base de la pared de la dreta fins al final( quan la base deixa de ser vertical i es mes trencada
Total, aproximació es directa amb uns 15 minutets.

Descripció

Dificultat: 6a

Orientació: Sud/Sud-Est

Via: 90 metres

Material:
15 cintes expres,

Descens:
Desde el cim ens desplaçarem a la dreta(est) buscant les fites que ens porten a la via del tren, la crusem i baixem pel barranc fins al cotxe (camí per la dreta.)

Descripció de l’itinerári:
La via s’inicia cap a l’extrem esquerre de la pared de la formiguera, a a dreta de la normal i a la l'esquerra de la Martinetti, a la base hi ha una xapa metàlica cuadrada amb un buril. Veurem una un parell d’espits i un parabolt

Llarg1: (V) –25m- Primera tirada entrem en placa tot recte fins que pert inclinació la pared. Al davant mateix trobarem una reunió amb dos espits. Recte amunt veiem una anella metàlica.

Llarg 2: (6a) –35m- Sortim recte a buscar l’anella (que en realitat son dos) i després en lleu tendencia a l’esquerra anant a buscar la millor zona de la pared per pujar recte. Aquest tram es força dret i es on trobarem el 6a. Seguirem sempre recte fins la reunió. L’entrada de la reunió es pot fer recta o per la dreta per una fisura podrida, que está en mal estat....Tirada molt mantiguda en el V/V+ en placa

Llarg 3: (V+) -30m- Sortim recte amunt, part mes difícil fins una anella que hi ha sobre una petita panxa, després recte i dreta fins la reunió per terreny fàcil.