Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » último Buril- Virgen Del Pilar- Collegats
Escalada en roca | Prepirineo - Collegats, paret de la pesso
Último Buril- Virgen del Pilar- Collegats

En aquesta via el que vam fer va ser entrar a la via último buril per la via Virgen del pilar que es troba a la seva esquerra. El fet de que hi hagués una cordada liada en la primera tirada, on les xapes allunyen i el fet d'anar amb una persona que mai s'habia posat uns peus de gat, va fer que agafessim aquesta opció. Be, en definitiva que es una interessant forma d'entrar a la pared, cambiant la dificultat per l'exposició en la travessia on no hi ha massa seguros.

Travessia de la primera tirada a la virgen del pilar

Sortida de la 2 tirada empalmant amb el último buril

Ziga -zaga de la 3º tirada

Fisura de la 4ª tirada desde la reunió

ültima tirada en la fisura....

Accés:
Des de Balaguer anem fins a la Pobla de Segur i d’aquí prenem la carretera direcció Sort.
Passat el primer túnel i abans d’entrar en el segon, podrem aparcar en una explanada a mà dreta; és l’antiga carretera. Just abans del primer túnel, està la font de la Figuereta on hi trobarem aigua.
Aproximació:
Reculem des de l’aparcament fins trobar una entrada a mà dreta que ens indica el camí cap el barranc de Sant Pere(direcció sur). El prenem. El camí fa ziga-zagues i va guanyant alçada, anant a buscar el coll de ma esquerra on també hi ha unes torres elècitrques, abans d’arribar al coll just on el caminet es comença a separa de la base de la pared, hi ha l’inici de la via la Viirgen del Pilar.
Per trobar el peu de via hem d’apropar-nos a la paret (sino imposible!) veurem un sostre a sobre d’una mena de feixa que va pujant d’esquerra a dreta fins a unes sabines. Aquest es el primer llarg.
Total, aproximació es directa amb uns 5 minutets.

Descripció

Dificultat:
Orientació: Est
Via: 300 metres
Material:
10 cintes expres, un parell de cordinos per alguna sabina, claus amb forat petit i un merlet de lka primera tirada(merlot que es molt gran!) Via equipada amb parabolts, spits, burils i claus.....Reunions com a mínim amb un parabolt i dos spits

Descens:
Desde el cim ens desplaçarem a l’esquerra buscant les fites que ens porten a la ferrata que ens retorna a peu de via. Recomanable portar guans per al descens
Descripció de l’itinerári:

Llarg1: (IV) –Virgen del Pilar- Caldrà trobar una xapa a uns 3 metres d’alçada per la part mes evident i facil d’entrada a la feixa, i anar en travessia força marcada a la dreta fins sota de les sabines, pujar-ne a sobre i allí està la reunióprimera reunió.(ens trobem gairebé  a la meitat de la primera tirada de “Último burilâ€

Llarg 2: (IV+) Desde la reunió veiem a ma esquerra el parabolt per on segueix la “Virgen del Pilar†i a ma esquerra, si ens estirem enrrera veurem gairebé a la nostra alçada un parabolt, a uns 2 metres de “El Último burilâ€Sortim un pel a la dreta i després recte amunt, fins una repisa, on hi montarem reunió.

Llarg 3: (V) Sortim per l’esquerra de la reunió, per pasar després cap a la dreta per terreny facil, a buscar una fisura-diedre per on pujarem, després fent una ziga-zaga esquerra-dreta, esquerra, on es troba el pas de V, arribarem a la comoda repisa de la tercera reunió.

Llarg 4: (V) Sortida cap a la dreta a buscar una fisura-bavaresa sota un arbre on hi ha el pas de V molt ben protegit, després tot recte fins la propera reunió.

Llarg 5: (III) Tirada per dintre el bosc, camí molt marcat, fins anar a parar a un forat d’on surtirem per una corda fixa recte a munt, a la base de la pared trobarem la reunió.

Llarg 6: (IV) Per terreny fàcil pujarem recte, les dificultats les trobarem en dos passos, la resta no supera el III.

Llarg 7: (IV) Igual que la tirada anterior, trobem las dificultats concentrades en punts determinats, en aquest cas just al sortir de la reunió. Pujarem recte per terreny fàcil, (III) fins la reunió, les xapes allunyen.

Llarg 8: (V)  Sortirem en tendencia a l’esquerra, a buscar el primer buril sota la llastra que ens acompanya fins la fisura per on em de pujar, seguir la fisura amunt, els passos mes delicats equipats amb burils i claus,deprés hi ha algun parabolt, i montem reunió just a la sortida de la fisura.