Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Cerdà Pokorsky - Directísima Agulles D'amitges
Escalada en roca | Pirineo - Aigües tortes
Cerdà Pokorsky - Directísima Agulles d'Amitges

En aquesta via vam combinar dos vies, les dues primeres tirades i la úlitma son de la via Cerdà-Pokorsky i les dues intermitges son de la directissima. Es linea maca per poder pujar pel mig de l'agulla, amb les complicacions, que no son poques en les dues primeres tirades, sobretot la primera.....La resta es un passeig per un ambient preciós.

Vista de la primera tirada desde sota

Segona tirada, equipada amb claus

Vira de la tercera tirada, amunt i a la dreta segueix la cerda Pokorsky

Última tirada, sortint de la reunió a l'àlçada del clau

Segon Rappel.....

Aproximació:
Cal arribar fins el refugi d’Amitges, preferentment d’esde Spot, també pots venir de Colomers, Ventosa Calvell però llavors l’aproximació poden ser moltes hores, i poden requerir portar sac de dormir i esterilla. Si pujes desde el parking tardaràs unes 2 hores, amb catxarros a les costelles. Si no també pots pujar amb taxi i Sant Paganini.
Be, desde el refu es veuen les agulles perfectament i l’aproximació es prou evident, seguir el camí que passa per davant del refu fins al final, girar a la dreta i buscar el pas per creuar el riu. A mi em va anar molt be seguir el cami que et porta al coll d’amitges fins arribar a la vertical de les dues agulles, (quan et queden les dues agulles ven ecarades, i ja no veus el refu, llavors pujar recte amunt, si vas pujant directe desde el llac et pots liar un pel entre blocs i contraforts......
Total, aproximació es directa amb uns 30/40 minutets.

Descens:
Rappelant per la cara que em escalat. En l’última reunió hi ha una instalació collonuda. En dos rapel de 60, un fins la R-2 i l’altre fins que toquem terra al costat de l’inici de la vía. Un cop a peu de via, baixar fins al refugi d’Amitges i demanar dos cerveses al Valentí, i despedir-se amb un somriure!

Descripció

Dificultat: V+
Orientació: Sur/Sur-est
Vìa: 120 m
Material:  12 cintes expres, tascons i friends, cordinos al gust per algún gendarme.Descripció de l’itinerári:

Llarg1: (V+)  Peu de via indicat, es veu una petita fisura/canal per on ens enfilem, pujats 5/7 metres, a peu del diedre, trobem dos parabolts junts(¿???) xapar i seguir amunt, el primer diedre, (V+) es fotut de protegir si no portes friends petits (no en portavem clar), es un diedre exigent.  Quan fas el a la sortida del diedre troves algun clau, i algun parabolt. Despres seguixes un pel a l’esquerra per un tramp de placa(IV+) que puja en tendencia a la dreta i agafes la segona part del diedre, mes obert, aquest cop mes ven protegit,(V) i es poden posar mes catxarros, hi ha claus. Fins arribar a la primera reunió (40 metres).

Llarg 2: (V) Estem dintre al diredre, i cal seguir pel diedre, vas trobant claus fins al final on cal superar una panxeta, que acaba en una repisa amb herbeta. Aquest pas també cal protegir-lo ja que es tonto i molt exposat. Gairebé equipat. Reunió equipada per rappelar(25 metres).

Llarg 3: (III+) Aquí ens desviem i seguim per la via directissima. Cal pujar a la vira que puja de dreta a esquerra, surtint per la dreta de la reunió. Seguirem pujant per la vira fins terreny facil, i encararem recte fins a una nova repisa n i trovarem un clau, aquí vam montar la segona reunió reforçant el clau....(tidara neta) (35 metres)

Llarg 4: (IV): Surts a la dreta a pujar pel diedre d’uns 5 metres, un cop superat seguir a la dreta buscant la part facil, sempre anant cap a la dreta,  fins una nova repisa, on trobarem una reunió amb dos parabolts en una repisa molt amplia i acollidora(25 metres)

Llarg 5 (IV+/V): Surtim per l'esquerra de la reunió entre una serie de blocs mitjanets, un cop a sobre veiem dos diedres, seguirem pel de la dreta, hi ha un clau a ma esquerra un pel amagat que ajuda a fer el pas atlètic per sortir del diedre. Ja per terreny fàcil, buscar la reunió i a la vegada instalació de rappel. 1 Clau (20/25 metres)