Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Via Unai - La Coma - La Pedra
Escalada en roca | Prepirineo - Solsonés
Via Unai - La Coma - La Pedra

Via ideal per combinar amb la Via d'en Martí a Cal Fité, o amb un matí de resaca....Perfectament equipada, amb parabolts per tothom i amb canto.... bon roca per tota la via i una vista maca!

Ejem, entrada a la via... per si no la trobeu.....

El primer seguro un pelet lluny no?

Surtint del pas de IV de la segona tirada...

Segona reunió....comodiiiisssiimmaa

Vista desde la segona reunió!!!

Aproximació:
Cal arribar fins al poble de  San Llorenç  de Morunys, desde Solsona, (recomendable, o desde Berga), desde Sant Llorenç de Morunys, direcció cap a la Pedra, trobarem desviament indicat a la dreta…Just abans d’arribar al poble i tot just després d’exclamar "oh!!!!! Quin lloc mes xulo!"(referint-me al poble de la Pedra) girarem a ma esquerra per camí esfaltat al principi i després a trossos, però sempre bo per turismes. Seguint sempre les indicacions de Pratformiu, arribareu a un coll on hi ha a ma esquerra l’ermita de la Roser, i davant nostre, un estretiment de la vall que estem pujant, (el pas estret)….a ‘esquerra les agulles d’en Minguell i a la dreta, la nostra via…..seguirem pel cami, ara avall, fins sota de la pared, hi ha un petit espai per aparcar un o dos cotxes, sino em de seguir fins la propera masia o retornar uns 100 metres per la pista. Del mateix aparcament tirar recte amunt per trobar peu de paret.  La via s’inicia a l’esquerra d’una pared vermellosa que desploma, (per aquí en diagonal a la dreta puja una via de 6b, la que ara ens ocupa està un pel a l’esquerra i es IV.
Total, aproximació es directa amb uns 5 minutets.

Dificultat: IV

Material:
10 cintes expres, un parell de cordinos per una sabina i un merlet(merlot que es molt gran!)

Descens:
Rapelant la via desde el cim a terra s’arriba amb un rapel de 60m, tot hi que hi ha el risc de que la corda es quedi per alguna sabina. Per l’altra banda, si rapelem a la primera reunió, farem dos rapel de 30, però aquest segon desde un mallon d’un dels parabolts……després baixarem fins al cotxe, i  anirem fins Sant Llorenç de Morunys, i anirem a Bar Simón, (davant de l'esglesia) on demanerem una tapa, aquest cop de ronyons i pop i un parell de quintos. Tot seguit tirant carrer avall, i girant a la dreta, arribarem al Bar Bastets, on caldrà demanar un vermut i una tapa de cornes, si finalment paguem al Sarafí, ens deixarà enfilar el carrer recte fins al Bar Jardí on podrem disufrutar de l'últim quíntet i una partida al futbolin. Ep!!!! tambe  val molt la pena visitar l'esglesia!!! davant de bar Simon!! per als ateos també! el retaule es impresionant, si algu us pot explicar-ne alguna cosa un flipareu! (ep! que no tot es escalar i estar de cara a la paret!!)

Descripció de l’itinerari:

Llarg1: (IV)  Caldrà veure dos xapes desde baix que es troben a l’alçada de dues sabines juntes, i en tendencia a l’esquerra, la primera xapa esta un pelet lluny, però amb canto bo…després tendencia a l’esquerra, a buscar millor terreny i despres tot recte amunt fins trobar reunió….. els seguros estan molt propers…(35 m)

Llarg 2: (IV) Desde la reunió ja es veu a l’esquerra les primeres xapes, amb algun canto picat…ejem ejem… passar aquestes primeres xapes  la pared s’ajeu i per tant els seguros desapareixen fins arribar a la reunió, gairebé de peu….(25 m)