Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Sanchez Martinez-pared De Diables-montserrat
Escalada en roca | Montserrat - Pared de diables
Sanchez Martinez-Pared de diables-Montserrat
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios | 1 visitas

Via molt interessant i molt ben trobada esquivant tots els sostres. Tot i que está pràcticament equipada cal portar algun friend o tascó per incrementar el número de seguros. Alguns estan una mica vells i trinxats...

Primera tirada, potser la mes difícil técnicament...

Esperant sortir a la segona reunió...

Cinquena tirada i primera d'artificial...

Petita cremallera en el pas A1, ja deia que hi faltava algo!

Sortida de l'últim sostre....uf!!!

Aproximació:
Be, l’aproximació la vam fer desde Monistrol de Montserrat, direcció al Monastir, i seguint fins al refugi de Santa Cecilia. Aquí agafar el camí que et porta per sota de la pared. Arribant a l’alçada de la llastra caracteristica de la primera tirada, trobarem el camínet que ens puja directes fins a peu de via, aproximació compartida amb la GAM de diables.

Dificultat: 6ª/A1 o 7ª
Via: 330 metres
orientació: Nord

Material:
cintes expres, friends i tascons i cordinos. La via está pràcticament equipada amb algún parabolt, spits i claus.  Tot i aixó val la pena portar caxarros per incrementar la les assegurances. Totes les reunions estan molt ben equipades.

Descens:
Un cop al cim, anem en direcció contraria a la via, fins fer una petita desgrimpada, arribant a un collet, tirar cap a la dreta i baixar per tota la canal fins retrobar el camí d’aproximació. Ara en sentit contrari cap al cotxe!

Descripció de l’itinerári:
Llarg1: (Vº+)
  La via s’inicia per una enorme llastra, pel mig de la placa, es veu el seguit de parabolts, puja recte fins l’alçada d’un abre que tenim a ma dreta, vigilar i no seguir recte!!! L’anirem a buscar i per tereny fácil arribarem introduint-nos cap al darrera de la llastra a la primera reunió. Tirada ben equipada.

Llarg 2: (IV) Seguint per l’interior de la llastra, en ximenea, anirem trobant algún clan i alguna xapa, mes separades, per terreny fácil, fins arribar a una zona mes desplomada que ens porta entre els tipics blocs de la via, on trobarem les dificultats d’aquesta tirada. A sobre mateix trobarem la reunió. Tirada equipadeta en els punts delicats.

Llarg 3: (IV+)  Seguint per l’interior de la ximenea, senfila per sobre una repisa a buscar un parabolt una mica allunyat jugant-te una bona galleta. A partir d’aquí terreny fácil fins la reunió en una gran repisa, cómoda. Tirada equipadeta.

Llarg 4: (IV+) Sortirem per la dreta. On es veu un cordino sota un sostre amb bones mans invertides per una fisura, surtirme enfora i encararem una fisura mes o menys pulida i sense res per xapar…..fins al final(4/5 metres), on anirem a l’esquerra sobre una nova repisa, ja sobre la llastra. Aquí enfilarem pel diedret que trobarem a la dreta per pujar a sobre i trobar la 4 reunió. Es la tirada menys equipada.

Llarg 5: (Ae o 7ª(aixó diuen, jo no ho he provat))  Aquesta tirada es un regal, surt recte per la placa que está a sobre de la reunió per terreny una mica descompost, primer en lliure, un tram de IV+/V, on cal posar alguna coseta si no vas mol sobrat, per seguir en artificial, per una placa impresionant. Arribarem a la reunió un pel a la dreta.

Llarg 6: (V-A1): Resegueix tot el sostre per sota cap a la dreta, al final, sortint del primer sostre hi ha el pas de A1, amb uns claus, (jo crec que en falte un, o jo soc molt curt). Pasat el pas puja recte uns 5/7 metres en placa, (IV+) fins la reunió, per cert molt incòmoda!!!!!Claus i burils i spits…de tot un poc no falta casi res

Llarg 7: (V-A0): Tirada que com l’anterior, evita el sostre reseguint-lo per sota fins surtir per una fisura al final. Equipada amb burils, claus, spits i material vari……no hi falta res….ejem

Llarg 8: (V+): Primer puja recte per la fisura, desde la reunió per sortir en placa a la dreta anant a buscar el terreny mes fácil. Tirada ben equipada.

Llarg 9: (6ª):  Tirada per terreny que va fent escaletes amb dificultats concetrades en punts, el pas de 6ª es pot fer en A0, hi ha moltes asegurançes en la part mes dreta. Acaba per terreny facil en tendencia a l’esquerra.

Llarg 10: (III): Tirada sense cap seguro, que ens porta fins al cim.