Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Via D'en Marti, Serra Del Verd
Escalada en roca | Prepirineo - Sant Llorenç de morunys
Via d'en Marti, Serra del Verd
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios | 1 visitas

Via en sobre bona roca en general, equipada practicament i amb un paisatge impresionant!

Entrada al primer llarg, de V.... el primer spit està una mica lluny, i la por fa posar inmediatament un friend....

Sortida de la segona tirada cap a la placa..

cuarta tirada, visió del petit desplom ...

cinquena tirada i última, està mes net del que sembla!

Aproximació:
Cal arribar fins al poble de  San Llorenç  de Morunys, desde Solsona, (recomendable, o desde Berga), desde Sant Llorenys de Morunys, direcció cap a la Coma, on es pot para a fer el café a cal bar que hi ha davant la font!(desde aquí ja es veu la pared i la via) un cop passat el poble(petit), trobarem un desviament a ma dreta, a l’alçada d’un gran xalet que esta a ma dreta. Un cartell indica cal Fité. Seguirem el camí fins al final, “Cal fitéâ€, es preferible deixar el cotxe a la curva anterior, sinó ja aparquem dintre de la casa! i cal respectar l’intimitat de les persones al igual que la propietat privada.

Desde la casa es veu perfetament la pared, la via, i l’aproximació es directa amb uns 5 minutets.

Dificultat: 6a+ (máxim obligat V/A1)

Material:
cintes expres, cordinos per claus amb forat petit (veure foto) i estreps. La via está pràcticament equipada(segons els equipadors)  amb algún parabolt, spits i claus. Per nosaltres com a cutre-escaladors que som, recomanem portar friends i fisurers per si les mosques……(Vam utilitzar el alien vermell en la segona tirada i blau en la tercera i un friend gran per la primera tirada i cuarta.

Descens:
Sense pujar mes amunt de la reunió final, baixar cap a la dreta de la pared, buscant el camí mes fàcil, es pot baixar caminant o trobar-te un rappel desde una alsina, nosaltres vam reforçar el rappel amb una baga plana i fam agafar aquesta opció (uns 50-55 metres de rappel). Que et retornen a un caminet que et porta a peu de via.
Desde peu de via arribant a cal fité, agafarem el cotxe i baixarem fins Sant Llorenç de Morunys, i anirem a Bar Simón, (davant de l'esglesia) on demanerem una tapa de llengua i un "trunfus de l'olla" i un parell de quintos. Tot seguit tirant carrer avall, i girant a la dreta, arribarem al Bar Bastets, on caldrà demanar un vermut i un "variat", si finalment paguem al Sarafí, ens deixarà enfilar el carrer recte fins al Bar Jardí on podrem disfrutar de l'últim quíntet i la terrassa.

Descripció de l’itinerári:

Orientació:
Sud/sud-oest

Llarg1: (Vº)  La via s’inicia just damunt/darrera un bloc caigut( veure foto) i per una fisura que s’enfila cap a l’esquerra, on i veurem dos spits, superada la fisura, tirem a l’esquerra, per trobar un  clau, aquí pujarem recte fins una gran sabina que es troba en una repisa al peu d’un diedre on es troba la primera reunió montada amb dos spits. (3 spits i 1 clau)

Llarg 2: (IV+/V) Cal surtir a l’exterior del diedre, en placa, i pujar recte, en direcció a unes alsines, anant a buscar una petita babaresa, on vam utilitzar també  l’alien vermell ja que allunya una mica. Al final de la placa passar a l’alsina i montar reunió cap a l’esquerra. (4 spits)

Llarg 3: (6ª+ o V/A1)  Surt en tendencia força marcada a l’esquerra, buscant un seguit de claus i spits, en el moment de posar-se dret, i ha algún punt que allunya algún clau i vam posar alien blau.(sembla que hi falti algo….) En aquesta tirada alguns claus tenen el forat molt petit i es bo tenir a ma un parell o tres de cordinos per poder xapar. Ep! El clau que trobem cuan estem de peu sobre una llastra surt sols en mirar-lo. La tirada acaba en una esplendida resida sobre el mateix esperó central de la pared! (molts spits i claus)

Llarg 4: (IV+) Sortim en tendencia a l’esquerra cap a l’interior del diedre, buscant un sostre amb molt bon canto, de camí vam posar un friend gran per que allunya un pelet… i un spit, que ens porta a la 4 reunió just a sobre del sostre. (1 spit)

Llarg 5: (V)  Aquesta tirada es un regal, esplendit primer diedre. Després arribem a una zona facil i seguim pel diedre de la nostra esquerra, seguirem el diedre fins al final, vigilar, ja que recte esta molt descompost, cuan arribant a dalt no veiem res, em de buscar un spit, a sobre del roc que tenim a la dreta, i que ens permet surtir sente utilitza res de material (6 spits)