Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Sossis I Patissants
Escalada en roca | Prepirineo - Collegats, paret de la pesso
Sossis i patissants
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Via entretinguda, fàcil, sobre plaques tumbades amb els passos es troben concentrats en els resalts. Ideal per fer un diumenge tarda, o com a primera visita a collegats! la roca es bona, salvant algun punt i la segona tirada per salvar la zona d'herbes. Val la pena sols pel paissatge!

Fent una mica el tonto al pas de V al principi de la via

Tercera tirada, o segona de escalada!

Sortida de la 4 tirada....

Vista de les dues últimes tirades i l'ultima fisura al final.

Fent el rappel..... amb pluja de pedres!

Accés:
Des de Balaguer anem fins a la Pobla de Segur i d’aquí prenem la carretera direcció Sort.
Passat el primer túnel i abans d’entrar en el segon, podrem aparcar en una explanada a mà dreta; és l’antiga carretera. Just abans del primer túnel,està la font de la Figuereta on hi trobarem aigua.

Aproximació:
Reculem des de l’aparcament fins trobar una entrada a mà dreta que ens indica el camí cap el barranc de Sant Pere(direcció sur). El prenem. El camí fa ziga-zagues i va guanyant alçada, anant a buscar el coll de ma esquerra on també hi ha unes torres elècitrques.
Al cap de 10/15 minuts arribem al coll, sota les torres, a ma dreta del camí veiem tot l’esperó de la montanya, per l’esquerra baixa la ferrata i per la dreta puja la via.
Per trobar el peu de via hem d’apropar-nos a la paret (sino imposible!) i de l’esperò cap a la dreta trobarem a la dreta duna fisura, dos parabolts preciosos.

Descens:
Desde l’última reunió ja es veu a l’esquerra el cable de la ferrata per fer el descens fins peu de via. També desde l’última reunió es pot rapelar anant a buscar la canal que tenim a l’esquerra de la via. Es pot fer un rapel de 60 metres, i arribar al cable de la ferrata. Nosaltres vam fer esta segona opció i la pluja de pedres a la canal al recollir la corda va ser brutal! Opció no recomanable. (l’ultima R està una mica bruteta, ve ara ja no tant!). Un cop al cotxe, anirem direcció Sort, on mirarem d'aparcar a la carretera, cal buscar lloc davant de les terrasses que veurem a ma esquerra, aparcarem. Sense pensar, anirem cap a la primera taula lliurei demanarem un parell de xampús i unes braves. Llavors cal observar atentament la gent del teu voltant i els que passen amb cotxe, escoltar-ne les converses. a poder ser comentar-ho amb el company/a de cordada per unificar criteris.

Descripció

Roca: Conglomerat
Orientació: sur
Vía: 260 metres
Dificultat: V , en el primer pas de la via, després no supera el IV+.
Material:
10 cintes expres, i algún cordino per la primera tirada. Molt be equipada amb parabolts. Tampoc es pot equipar mes, el conglomerat es molt compactat i no hi ha fisures ni res....)

Descripció de l’itinerári:

Llarg1: (V)  Desde peu de via ja sarriba al primer seguro, el segon esta a tocar. Després allunyen mes, però cap problema, segueix recte amunt entre dues fisures/canals fins arribar a la seva sortida just abans d’una zona herbosa.

Llarg 2: (I) Anem caminant cap a l’esquerra a buscar el cable de la ferrata i el seguim pel cable fins pasar a sobre de la zona herbosa, aquí em de buscar uns 4 o 5 metres a la dreta del cable un parabolt al costat d’una sabina.

Llarg 3: (IV+) Aquí recte amunt! A buscar el seeeegggoooonnn  seguro, per terreny fàcil, i entretingut fins una repisa on montarem la segona reunió, esl seguros allunyen, però es que el terreny ho permet.

Llarg 4: (IV+) Sortida per la dreta de la reunió, una mica tonta, amb un pas interessant, i excursió per terreny facil fins al proper seguro.... recte amunt fins una altra repisa trobarem la cuarta reunió.

Llarg 5: (IV) Última tirada que s’enfila en tendencia a l’esquerra a buscar la fisura que veiem mes a l’esquerra on hi ha el pas de mes interressant de la tirada. A sobre mateix ja hi trobem la reunió.

Resenya de onaclimb:

Participants:

Antxi i Llorenç

Enviado por Loybcn el Monday 27 de August de 2007

“Aquest dissabte vem fer aquesta via i volia aportar unes observacions. Al primer llarg amb sortida de V, la primera chapa es pot chapar desde terra si ets una mica alt, pues jo que faig 1,63 no hi arribava pas, en canvi en David que fa 1,75 si que va poguer chapar. Per altre banda avisar que la presa bona per fer aquest pas es mou molt i sembla que en qualsevol moment caigui, així que per mi no va ser pas un V i vaig haver d'anar de la primera chapa a la segona amb ajuda de les cintes llargues, en A0. També recomanar la baixada per la ferrata, ja que tal y com diu Aspavil, cauen moltes pedres.

Este sábado fuimos a hacer esta vía y quería aportar unas observaciones. En el primer largo con salida de V, la primera chapa se puede chapar desde el suelo si eres un poco alto, pues yo que mido 1,63 no llegaba, en cambio David que mide 1,75 si que pudo chapar. Por otro lado avisar que la presa buena para hacer este paso se mueve mucho y parece que en cualquier momento caiga, así que para mí no fue un V y tuve que ir de la primera chapa a la segunda con ayuda de las cintas largas, en A0.También recomendar la bajada por la ferrata, ya que tal y como dice Aspavil, caen muchas piedras.